Weten of jij in aanmerking komt voor een kosteloos huidonderzoek?

Start met preventief gratis lichaamsonderzoeken en achterhaal de invloed op jouw vitaliteit

Doe hier de test
Ster in preventieve zorg
Ma t/m vr voor 17:00 besteld, dezelfde dag nog verwerkt
Terug naar alle artikelen

Ontstekingswaarde verlagen

22 september 2022
Ontstekingswaarde verlagen MediHealthGroup

Wanneer jij een hoge ontstekingswaarde in je bloed hebt, kan je dit op verschillende manieren ervaren. Het is erg belangrijk om de ontstekingswaarde te verlagen aangezien verhoogde ontstekingswaarden in verband staan met vele vervelende problemen, als oorzaak of als gevolg. Diabetes type 2, auto-immuunziekten, hart- en vaatziekten, kanker en zelfs Alzheimer en dementie. Gelukkig kan je door middel van gezonde voeding, voldoende beweging en een gezonde levensstijl op een natuurlijke manier de ontstekingswaarde verlagen.

Stress vermijden tegen ontstekingen

Allereerst is het belangrijk om zoveel mogelijk stress te vermijden. Dit komt omdat je lichaam bij de ervaring van stress cortisol aanmaakt. Dit is een stofje die ervoor zorgt dat je lichaam minder goed ontstekingsreacties kan reguleren. Belangrijk dus om stressvolle situaties te vermijden en activiteiten zoals yoga en mindfulness te proberen.

Regelmatig bewegen

De tweede tip is voldoende beweging door de dag heen te krijgen. Regelmatig sporten kan de ontstekingswaarde tot maar liefst 60% verlagen. Onthoud dat regelmatig sporten inhoud dat je iedere dag iets van beweging uitvoert. Probeer in ieder geval de 10.000 stappen per dag te halen als gemakkelijk sportdoel.

Voeding voor ontstekingen verlagen

Ten derde is je voeding van invloed op ontstekingswaarde in jouw bloed. Dit komt omdat omega5-vetzuren, dit zijn transvetten, ontstekingen verergeren. Belangrijk is dus o vette happen, koekjes en chips te vermijden. Probeer in plaats daarvan veel vis, noten en plantaardige proteïnes te verwerken in jou dieet. Daarbij zitten bladgroentes boordevol goede mineralen. Eén van deze mineralen is magnesium. Onderzoek heeft bewezen dat magnesium een verlagende werking heeft op ontstekingswaarde.

Slaap voor regulatie

De volgende tip is om voldoende slaap te krijgen. Aangeraden wordt om minimaal 6 uur per nacht te slapen. Dit komt omdat er tijdens jouw slaap ontstekingen gereguleerd worden.

Wat drinken tegen ontstekingen

Naast voeding kan je ook nog verschillende dranken nemen om ontstekingswaarde te verlagen. Koffie kan je beter links laten liggen, maar groene thee zit boordevol antioxidanten en kan daarom ontstekingsremmend zijn. Vervolgens is soja ook van positieve werking op ontstekingswaarde vanwege het stofje lunasine. Verbazingwekkend is dat het matig consumeren van alcohol ook effect kan hebben op het verlagen van ontstekingswaarde.

Meten is weten

Helaas lopen veel mensen rond met verhoogde ontstekingswaarde zonder dat zij zich er bewust van zijn. Op lange termijn kan dit voor vele negatieve gevolgen zorgen. ‘Vage’ klachten als vermoeidheid, verlies van eetlust, koorts, nachtzweten, krampen of huiduitslag, hoesten of een loopneus kunnen wijzen op ontstekingen in het lichaam.

Ontstekingswaarde verlagen MediHealthGroup

Gelukkig kan je bij MediHealthGroup voor slechts €34,50 een ontstekingswaarde onderzoek laten uitvoeren. Kom er vroegtijdig achter of jij misschien aan verhoogde ontstekingswaarde lijdt en verander op basis van deze uitslag jouw levensstijl.

Voordelen van het MediHealthGroup ontstekingswaarde onderzoek

Bekijk hier alle voordelen die je ervaart wanneer je een ontstekingswaarde onderzoek bij MediHealthGroup laat uitvoeren.

  • Boek een afspraak een half uur van te voren
  • Krijg binnen een half uur jouw cholesterolwaardes opgestuurd
  • Deskundig en vriendelijk opgeleid personeel
Maak direct een afspraak!
Deel dit artikel

Relevante artikelen